Personal Record

1/4 mile

9,183s  -  246,02 km/h

držitel rekordu v MČR v třídě ModiTwin

Drag Racing

HAMC Drag Machine

Motocykl je zkonstruován  pro závody dragsterů v šampionátech  třídy Modified Street Twin - dragster vybavený dvouválcovým motorem pocházejícím ze sériové výroby s platným Průkazem sportovního motocyklu bez RZ. Úpravy strojů se řídí Všeobecnými technickými předpisy pro dragstery a Technickými předpisy pro třídu Modified Street Twin. Povolené palivo je pouze benzin. Motor může být libovolně upravován, může být použit kompresor, turbo , oxid dusný. Rám může být speciální výroby nebo sériový - upravený. Hlavním omezením je použití pneumatik pro běžný silniční provoz se vzorkem.

Při stavbě tohoto motocyklu bylo využito dlouhodobých  zkušeností v dragsterovém sportu a ladění motorů Harley-Davidson. Motocykl je konkurence schopný i v mistrovských  šampionátech, např. Holandska, Maďarska, Anglie.

 

HAMC Drag Machine / technická data:
Jezdec Kostis 81
Ladění MotoComTest
Rám  trubkový (chromolibden)  +  zadní vidlice (hliníková slitina)
Přední vidlice Honda NSR
Přední kolo 16x1.30 Aprilia
Zadní kolo 17x 6.00 Yamaha Racing
Brzdy   Aprilia
Motor Buell S2 1200 r.v. 95 + úprava MotoCOMtest / Kostis 81
Vrtání/zdvih 89.5mm/99mm
Komprese  7:1
Válce Buell
Písty výroba  na zakázku od DTR
Klikovka DTR osazena titanovými ojnicemi
Vačky Buell + úprava na zakázku od DTR
Svíčky Brisk Racing
Tyčky OHV S&S cycles
Olejová pumpa Buell + úprava olejového systému MotoCOMtest
Příprava směsi Buell vstřikování + úprava MotoCOMtest
Zapalování Ignitech Racing
Přeplňování Turbo + oxid dusný
Benzín 100okt
Převodovka Buell 5tikvalt
Spojka Buell + úprava MotoCOMtest
Primární převod Buell řetězem
Sekundární převod řetězem 530 DR od RK
Výkon 220 HP bez oxidu dusného
 

 

 

Sponzoruje: 

výroba motorových brzd / Kolín

dealer Custom Chrome Europe

Mezinárodní MČR Dragsterů

Kunmadaras 14-16.08.2015 - WINNER

 

 

 

 

 
 
 
 

Dragster Eurogames - Bechyně 29-31.05.2015

Opět po roce jsme se účastnili Dragster Eurogames v Bechyni na letišti. Závod v Bechyni byl součástí 6.Grand National – německého mezinárodního závodu. Už v pátek se tým HAMC Drag Racing Team dopravil na místo určení. Počasí přálo i přes menší sobotní déšť, nicméně bylo více času a prostoru na jízdu. 

Už v sobotních kvalifikacích se ukázalo, že po menších úpravách spojky speciál funguje při startu na výbornou, nicméně cílové hodnoty rychlosti a konečný čas nebyl úplně nejlepší, ale na konkurenci dostačující. Zbyněk se nakonec po sobotních kvalifikačních jízdách umístil na prvním místě, což zaručovalo v neděli první vyřazovací jízdu bye.

Nedělní počasí bylo vynikající, nicméně dopoledne si zajezdili hlavně účastníci automobilových a motocyklových kategorií německého mistráku. Odpoledne pak začaly vyřazovací jízdy, kdy Kostisovi při dojíždění nazafungovalo úplně řazení a v návaznosti na to bylo nutné podívat se do spojky a převodovky. V druhé vyřazovací jízdě se popral Janek Severa s němcem Jorgem Braunem, kde byl Severa rychlejší.

Do finálové jízdy se pak nepodařilo závadu odstranit a motocykl skopletovat, takže už se Zbyněk na start nepostavil. I tak z toho bylo krásné druhé místo a můžeme doufat, že příště to bude zase o něco lepší :-)

Díky všem, kteří se přišli podívat a pogratulovat Vaškovi Hrudkovi k 50.narozeninám, díky všem, kteří nám fandili. Organizátoři se opět postarali o skvělou atmosféru a my si to velmi užili. Tak zase za rok, těšíme se :-)

Drag Day I. - Hoškovice 09-10.05.2015

O víkendu se jel na letišti v Hoškovicích první Drag Day, zahajovací závod Czech Drag Serie – Mezinárodního mistrovství ČR dragsterů. Počasí se prostřídalo – déšť – slunce, ale nic z toho neubralo na atmosféře mezinárodního závodu. V sobotu  jezdci odjeli tři kvalifikační jízdy a déšť bohužel přerušil čtvrtou kvalifikaci. Druhý den jezdce čekaly ještě další dvě kvalifikační jízdy.
 
 
HAMC Drag Racing Team přijel připraven, motocykl prošel některými úpravami a byli jsme plní očekávání, jak speciál bude fungovat. Naše pocity byly velmi smíšené, neboť při startu každé kvalifikace nevyjel Kostis úplně nejrychleji důsledkem jiného nastavení, nicméně konečná cílová rychlost v jedné z jízd byla 246,02 km/h, což je Zbyňkův další osobní rekord. Proběhly pak večer dašlí změny a úpravy na nedělní zápolení s doměním, že i starty budou lepší.
V neděli však problémy se starty přetrvávaly a i po různých úpravách a změnách v nastavení se Zbyněk do finálové vyřazovací jízdy nedostal a zůstalo pro něj pěkné třetí místo.
 
 
Díky všem zúčastněným, oragnizátorům a všem, kteří fandili. díky :-) 

HDA Kunmadaras I. HU 01.05.2015

HAMC Drag Racing Team nastartoval sezonu v Maďarsku na letišti v Kunmadarasu. Počasí bylo příjemné, atmosféra skvělá. Bylo důležité zjistit, jak bude speciál fungovat po zimních změnách

Zásahy do spojky a prodloužení zadní vydlice ukázaly Kostisovi, že nastavení není úplně optimální, nicméně se mu i tak podařilo pokořit cílovou rychlost a to v hodnotě 242,71 Km/h, což znamenalo navýšení osobní maximální rychlosti. 
 

Motocykl nakonec zafungoval přes kvalifikační jízdy až do vyřazovacích bojů a Zbyněk postupně vyřadil všechny své soupeře a získal první prvenství v letošní šňůře plánovaných dragsterových závodů. Jen tak dál !!! 
 
 
Díky všem, kteří nás sledujete a fandíte nám :-)
 

For DRAGSTER 2015

 

 

 

HAMC Bohemia Drag Racing Team se stal vítězem Mezinárodního Mistrovství ČR pro rok 2014 ve třídě MODIFIED STREET TWIN a je držitelem rychlostního rekordu v této třídě s časem 9,183s.
Děkujeme za podporu klubu, týmu a všem, kteří se na tomto jakkoli podíleli i těm, kteří nám drželi palce a fandili.

Czech Drag Serie

Mezinárodní Mistrovství a Přebor ČR 2014

more here: czechdragserie.cz/novinky/konecne-poradi-mez-mcr-pcr-dragsteru-2014

Zpětně se vrátíme k posedním Hoškovicím, kam se HAMC Drag Racing Team dostavil i přes patálie s kompletně přestavěným motorem, na kterém Vašek Hrudka a Kostis nechali ruce. Nicméně za 5 minut 12 byla mašina pojízdná a v sobotu dopoledne mohla proběhnout přijímka do závodu.

Kvalifikační jízdy byly spíše zkušební i vzhledem k tomu, že v naší kategorii se dostavil na start pouze Vladimír Jedlička, nicméně dařilo se Zbyňkovi zajet i čas pod 10,0 s. Nevyhnuli jsme se ani opakovaným rozborkám, třeba díky špatnému řazení převodovky, nebo výměně utrženého spojkového lanka. I tak jsme byli s výsledky jízd spokojeni a výkon motocyklu splnil naše očekávání.

Tím se celý závod sobotními kvalifikacemi uzavřel, protože v neděli dopoledne zasáhl závodiště silný liják, poté další déšť a závod byl ve 14h traťovými komisaři ukončen. Na závěr stál na bedně první Kostis, druhý Vláďa Jedlička.

Díky všem, kteří nám fandili a drželi palce!!!

full gallery: Drag_Day_III._Hoskovice_09_2014

 

 

 

FB: HAMC Drag Machine / destroyed engine

 

Opět jsme se setkali na letišti v Hoškovicích, abychom poměřili síly s ostatními soupeři v kategorii Modified Street Twin. HAMC Drag Racing dorazil v plné sestavě, dragsterový speciál Vašek Hrudka s Kosťou připravili jak nejlépe mohli. Navíc udělali i drobné úpravy, některé se hned na začátku ukázaly jako kontraprduktivní.

Při první kvalifikační jízdě ještě před startem nastaly problémy se spojkou, Kostis odstoupil ze startovní čáry a ihned se otvíral primární převod. Ukázalo se, že LockUp spojky je poškozen a je třeba ho drobně upravit a odstranit závadu. To se podařilo a bylo možné tak postoupit do druhé kvalifikační jízdy.

Druhá kvalifikační to už ale bylo jiné kafe!!! Start i jízda se povedla na výbornou. 

Zbyněk Kostelka vytvořil nový rekord Mistrovsví ČR ve své třídě Modified Street Twin na 1/4 mile  -  9,183s  -  241,77 km/h.
 

Radost i nadšení z výsledku byly obrovské! :-)

Třetí kvalifikační se opět nekonala, neboť Kostisovi se nezdál chod motoru v pořádku a odporoučel se od starotvního maršála zpět do depa.

Do eliminačních jízd nastoupili čtyři jezdci, Kostis s Jedličkou a Schejbal s Houškou. Do finálové jízdy pak nastoupil Kosťa a Václav Schejbal, který o chlup v předchozí jízdě Houškovi ujel.

A finále bylo hořkou pilulkou za skvělým slunečným víkendem, výborným výkonem, rekordem a nadšením nás všech. Ještě před startem byly vyměněny lamely spojky, která prokluzovala. I přesto se vše stihlo a Zbyněk mohl nastoupit k finálové jízdě. Odstartoval skvěle a směřoval k cíli a dalšímu vítězství, ale technika vybouchla. A to doslovně, v půli trati z motoru vyšlehly plameny, zakouřilo se, Kosťu zahalil dým a kusy karteru byly rozmetány po trati. Olejová čára se táhla další sto metrů. Výsledek? Přidřený přední píst a zlomená titanová ojnice, která při rotaci zničila celý karter. Diskvalifikace z důvodného ohoržení soupeře a konečné druhé místo. I to se stává při honbě za výkonem a co nejlepším výsledkem. Hlavně se nikomu nic nestalo a to je důležíté.

Díky Vaškovi, Pepovi, pořadatelům, fanouškům, všem! Soupeřům gratulujeme!

Jedeme dál a budeme se těšit na poseldní Hoškovice v září :-)

 

Kamibart

 

Full Gallery: kkmotorcycles.rajce.idnes.cz
Více na: czechdragserie.cz

 

 

Training Day / Hoškovice 28.06.2014

Pozdě, ale přece se ještě musím vrátit k tomuto závodu, aspoň okrajově. Jelikož se v rámci Eurogames na letišti v  Bechyni konal druhý závod české drag serie MEZ MČR+PČR dragsterů 2014, nemohli jsme si to nechat ujít. Navíc účast českých i zahraničních dragsterových automobilových i motocyklových speciálů dělá z této akce unikátní a velkolepou atrakci pro nadšence motosportu. Což jsme si samozřejmě náramně užili. Nicméně HAMC Drag Racing Team a Zbyněk Kostelka přijel hlavně závodit.

Díky nízkým sobotním teplotám nebyl gumový povrch na trati úplně ideální a projevilo se to u některých jedinců právě při startu. Kostis nebyl vyjímkou. Bylo třeba odladit startovací otáčky a provést drobné úpravy. Ale i přesto odjel Kosťa solidní kvalifikační čas, který byl pod 10 s., což bylo v naší kategorii Modified dostačující na první místo a v pavouku zaručovalo druhou vyřazovací jízdu "Bye" vzhledem k lichému počtu závodníků. Kvalifikaci zakončil lehký déšť, který nás okradl o poslední kvalifikační kolo.

Neděle začala standardním rachotem v depu a jednotlivé kategorie se prolínaly na startu tak rychle, že bylo třeba sledovat pozorně každou změnu. Teplota se opět nezvedla více jak na 15°C, což mohlo mít za následky ve vyřazovacích jízdách naší kategorie dění následující. Nejenže Kosťa jednou opakoval start, protože traťový maršál i přes domluvu ponechal pomalá světla, místo smluvených rychlých (na "bim!"), takže jsme běhali s benzínem, vodou, pumpou abychom následně vychladli, 2x znovu startovali a pak opalovali svíčky na startu, protože zkolabovala časomíra... Ale i sama technika a stroje si řekla "dost".

Zkrátíme to: Petránek si roztrhal dekl převodovky, Braune(DE) si zadřel Buella, z Houšky se po startu zakouřilo při zápolení se Schejbalem, který to po této jízdě a technické závadě také odpískal. Zvítězil Vladimír Jedlička! Kostis to v předposlední jízdě přidřel také, ale zbylo na něj krásné bodované druhé místo. Třetí skončil Tomáš Houška.

Byly to krásné závody :-) Díky organizátorům a všem za účast a podporu! V Hoškovicích zdar! :-)

 

Kamibart

 

Full Gallery: kkmotorcycles.rajce.idnes.cz
Více na: czechdragserie.cz

 

 

Mezinárodní mistrovství MČR dragsterů opět odstartovalo sezónu 2014 i za hojné účasti zahraničních závodníků. Díky uzdravení našeho pilota Zbyňka Kostelky se po roční odmlce na dráhu vrátil také HAMC Drag Racing Team a potrápil nejen sebe, ale i soupeře. S připraveným speciálem  Buell, s drobnými úpravami vnitřností, řazení a nastavením startovacího módu, které byly odzkoušeny pouze třemi testovacími jízdami, si stoupnul Kostis v sobotu odpoledne na start kvalifikce ve své třídě Modified Street Twin.

První kvalifikační jízda byla spíše zkušební a čekalo se, jak se bude motocykl chovat na dráze. To odpovídalo i času 10,948 s. Při druhé jízdě už Kosťa vzal více za plyn a vše se tvářilo na výbornou, ale bohužel jen na papíře. Čas 9,665 s. byl sice výborný, ale motor vydával z válců silné cvakavé zvuky a po konzultaci s naším mechanikem Vaškem Hrudkou bylo rozhodnuto. Jede se do Kolína na dílnu a je třeba motor rozebrat. Nahlásili jsme hlavnímu komisaři závadu na motocyklu a odjeli s myšlenkou toho nejhoršího z Hoškovic.

Co následovalo dál, o tom ostatní neměli ani tušení. V podvečer se v Kolíně motor rozebral, zjistilo se, že písty se ve válcích přidírají a začalo se konat. Písty se večer odvezly do Pardubic k ochotnému chlapíkovi, který na nich začal ihned pracovat. Zbyněk s Vaškem se vydali na cestu do dílny ve Strážnici (JM) pro "nějaké" válce, které budou použitelné, po půlnoci cestou zpět se zatavili pro hotové písty v Pardubicích a ve tři hodiny ráno začali znovu skládat. Po páté ranní jsme šli spát s otazníkem - bude to fungovat ???

A "Světe, div se"  po krátkém spánku se stalo po nedělním poledni hned několik věcí. Po našem příjezdu zpět do Hoškovic jsme byli přijati zpět do závodu, jelikož jsme splnili dvě kvalifikační jízdy v předchozím dnu, zjistili jsme že náš druhý kvalifikační čas nebyl překonán a díky první vyřazovací jízdě, vzhledem k lichému počtu závodníku, kterou jel Kostis jako "Bye" samostatně, mohl odzkoušet, zda motocykl šlape jak má. A šlapal. Na druhou jízdu upravil Vašek startovací otáčky, Zbyněk se nenechal předjet Tomášem Houškou a už byl ve finále!!!

Tato poslední finálová jízda byla hra nervů, jelikož start zdržoval nějaký bordel na dráze a vzhledem k chladnému počasí motorky nebyly dostatečně zahřáté. Méně zamrzlý pak na startu byl Václav Schejbal, který se díky obdivuhodnému polovičnímu reakčnímu  času startu v hodnotě 0,136 s. dostal před Kosťu o celou délku motocyklu. Nicméně Kostis mu nezůstal nic dlužný a předjel Vaška Schejbala s časem 9,347 s. maximální rychlostí 225,39 km/h a zvítězil !!!

Po probdělé noci v dílně a za volantem to bylo určitě zasloužené :-)

Děkujeme všem, kteří nám fandili i těm, kteří s námi soupeřili.

 

Kamibart

 

Full Gallery: kkmotorcycles.rajce.idnes.cz
Více na: czechdragserie.cz

 

 

Czech Drag Serie – Mezinárodní Mistrovství ČR a Přebor ČR dragsterů 2014

03.05. – 04.05.     Drag Day I. – Hoškovice – Mnichovo Hradiště

31.05. – 01.06.     Dragster Eurogames – Grand National – Bechyně

19.07.                  Drag Day II. – Hoškovice – Mnichovo Hradiště

13.09. – 14.09.     Drag Day III. – Hoškovice – Mnichovo Hradiště

 

Hodnocení této sezóny je velmi krátké, neboť jsme se bohužel ze zdravotních důvodů neúčastnili. Gratulujeme všem svým soupeřům za  dosažení skvělých úspěchů v tomto ročníku a budeme se snažit Vám to příští rok natřít. Svým fanouškům a příznivcům dragracingu se velmi omlouváme.

 

K&K

Listopadové počasí vypovídá o tom, že sezóna na dvou kolech je definitivně u konce a je čas na to, abychom shrnuli, co všechno se letos pro HAMC Drag Racing Team událo. K všeobecné spokojenosti týmu přispělo to, že jsme zvládli účast na všech plánovaných závodech Czech Drag Serie - Mezinárodního mistrovsví a přeboru ČR dragsterů 2012, svezli jsme se v rámci mezinárodních závodů Dragster Eurogames 2012 v Bechyni a ukázali jsme se i na maďarském HDA v Kunmandarasu a na všech závodech jsme předvedli vynikající výsledky. 

Co se týče technických vylepšení, posun výkonu a spolehlivosti stroje, vše se odrazilo na jízdách, které Zbyněk Kostelka se svým strojem předvedl. I přes drobné technické problémy se letos podařilo Kostisovi zajet dvakrát svůj osobák a to prve v Bechyni s výborným časem 9,501/s a pak jej ještě vylepšil v Maďarsku na 9.355/s. V jednom ze závodů v Hoškovicích se zadařilo zajet i rychlostní rekord, který činil 241,01 km/h. Všechny dobré časy a výsledky přispěly ke skvělému umístění na MEZ MČR.

 

Modified Street Twin (MEZ MČR) - celkové výsledky 2012

1.    422    JEDLIČKA Vladimír - Aprilia RSV 1000 NOS

2.    483    HOUŠKA Tomáš - Honda VTR 1000 Turbo

3.    481    KOSTELKA Zbyněk - Buell 1200 Turbo

 

Co říci závěrem. Nic z toho by se neuskutečnilo bez pilné práce a velké podpory, proto by chtěl Kostis a celý jeho tým poděkovat HAMC, Vaškovi Hrudkovi, blízkym, kteří se o nás po dobu závodů starali a taktéž všem organizátorům a pořadatelům jednotlivých akcí.

A co dál??? Samozřejmě připravit se na sezonu 2013 a být v co nejlepší formě :-)

Díky VŠEM!!!

K&K

odkazy:

czechdragserie.cz

www.dragsters.cz

www.kunmadarasmotorsport.hu/web

30th DRAG DAY IV. Hoškovice - 1.9.2012

A byl tady poslední klasifikovaný závod v této sezoně, který měl rozhodnout, kdo se celkově z trojice - Kostelka, Houška, Jedlička - stane vítězem a mistrem Czech Drag Serie - Mezinárodního Mistrovství České republiky v třídě Modi Street Twin a HAMC Drag Racing Team rozhodně nechtěl ponechat zbývající body ostatním. I přesto, že v ostatních kategoriích se vedly určitě zajímavé souboje o prvenství, nás zajímala hlavně ta naše. Motocykl zůstal nastaven z Maďarska a neproběhly žádné úpravy ani změny. 

Ale hned po první jízdě musel Vašek Hrudka snížit startovací otáčky, jelikož byly přednastaveny pro penetrovaný povrch, což Hoškovické dráze chybí a na startu při prokluzu zadního kola stratil Zbyněk cenné setinky vteřin. Pozitivní zjištění pro nás bylo, že stroj nemá žádné jiné potíže. Po optimalizaci otáček zajel Kostis časy kolem 9.6s a úspěšně tak postoupil do eliminačních závodů. 

Do prvního vyřazovacího kola Zbyněk nastoupil s s Mírou Novákem a jeho V-Rodem. A objevily se problémy... při startovaní, následně pak i při rozjezdu, kdy snad vynechával jeden válec. I přesto dokázal Zbyňa svého soupeře na konci trati předjet. V druhé vyřazovací jízdě jel sám, nicméně problémy se opakovaly. 

I přes podezření na určité technické závady, které se vyskytly se Kostis postavil na start finálové jízdy, aby utrhl co se dá z letošní chudé dragsterové sezony a zajel lépe než Vladimír Jedlička. Po rozsvícení zeleného světla vyrazili oba jezdci na trať a zdálo se, že Jedlička je pozadu, ale v zápětí se začal dotahovat, protože Kosťovi motocykl na konci tratě opět "zazlobil". Co naplat, takový je sport a rozhodují kolikrát drobné maličkosti. Ale i DRUHÉ MÍSTO JE SKVĚLÉ!!! Zbyněk i všichni ostatní jsme s tímto výsledkem velmi spokojeni :-)

A kdo je celkovým mistrem??? Tak určitě... pro nás je to samozřejmě Kostis :-) a koho oficiálně vyhlásí organizátoři Mezinárodního Mistrovství České republiky, na to si budete muset ještě minimálně měsíc počkat až se sečtou všechny bodíky... my už to samozřejmě víme! :-)

Kamibart

 

Více na: czechdragserie.cz

Fotky na: kkmotorcycles.rajce.idnes.cz/Drag_Day_IV._Hoskovice_09_2012

HDA Kunmandaras / HU 18-20.08.2012

Protože nás to táhlo na další závody, tak po dohodě mezi sebou a po krátké komunikaci s organizátory HDA, vyrazil HAMC Drag Racing Team do Maďarského Kunmandaru, kde je bývalé obrovské vojenské letiště, na něm vytvořena nádherná dragsterová trať a k tomu pořadatelé slavili 15.výročí od první vygumované čáry na místním betonu. O tom jak je velké jsme se přesvědčili v sobotu o půl třetí ráno, kdy jsme po tmě hledali zázemí depa.

Už od sobotního rána (cca 8h) pálilo silně slunce, místní krasavice už poletovaly v bikinách, nicméně pro nás to znamenalo, že trať bude suchá a zkušebním jízdám nebude nic bránit. O to bylo příjemnější zjištění, že ve vymezeném časovém úseku pro jednotlivé kategorie mohl každý závodník odjet trať, kolikrát jen to stihnul. Ani jsem nezaregistroval, kolik těch kategorií vůbec bylo. Zbyněk motorku třikrát protáhl po dráze a protože až na menší úpravy omezovacích otáček se zdálo být vše v pořádku, vyrazili jsme k nejbližšímu vodnímu zdroji, kde jsme se vykoupali, osvěžili a byli fit na večerní program maďarských kapel. Pivo taky nebylo tak hrozné :-)

Následující den nás slunce opět od rána pálilo za krk, ale my už jsme se chystali na kvalifikační jízdy v naší kategorii Moditwinů. První jízda dobrá, druhá lepší a světe div se, Kostis zajel svůj osobák 9.355s a dokonce se jednalo o druhý nejrychlejší čas v hystorii maďarského dragracingu v této třídě. Musím podotknout, že místní závodníci nejezdili vůbec špatně, ale jejich časy se pohybovaly kolem 10,0s a více. A to už poukazovalo na to, jaký vývoj asi budou mít eliminační závody. I přesto, že jezdci jeli jedno kolo za druhým, takže jsme vůbec nestíhali měnit vodu k chlazení a jen jsme po každé odjeté čtvrtmíli dolili od oka benzín, mašina to vydržela a Zbyněk postupně vyřadil všechny Maďary! PRVNÍ MÍSTO!!! Co víc si přát... užili jsme si to a pokud to půjde, pojedeme na tu skvělou trať i příště! :-)

Kamibart

Více na: kkmotorcycles.rajce.idnes.cz/HDA_Kunmadaras_HU_08_2012

 

Takže krátce: Závod MEZ MČR dragsterů v Tchořovicích je z technických důvodů ZRUŠEN!!!

 

Neznáme přesně důvody, ani nevidíme do zákulisí organizátorů, nicméně jsme se podle toho zařídili. V garáži se rozebíral závodní speciál, připravující se na dragsterové show v Maďarském Kunmadaras - SHOX Extrém Hétvége 2012 a poté se naši specialisté hráli s kompresorem na Buell B-81 Flying Fortress

Večer jsme vytáhli gril, maso, pár piv a užili jsme si příjemnou soukromou Garage Party I , doprovázenou děštivým počasím.

Jediné, co nás velmi mrzí, že jsme přišli o drahocené body... tak snad příště!

 

Kamibart

DRAGSTER EuroGames Bechyně 29.6 - 1.7.2012

Za příslibu krásného letního počasí se HAMC Drag Racing Team dostavil v pátek 29.6 na Bechyňské letiště. I přes cestovní a zdravotní patálie některých členů naší výpravy jsme se sešli v plném počtu. Nálada byla výborná, počasí slunečné (až moc) a všichni jsme byli plní očekávání, jak bude dragsterový speciál fungovat po zjištění a odstranění závad z předchozího závodu v Hoškovicích.

Jelikož Bechyňský EuroGames je velký mezinárodní závod o německý pohár dragsterových aut a motorek všech různých kategorií, byli jsme docela zklamáni, že do naší kategorie kromě nás dorazil pouze Tomáš "Housenka" Houška a tak byly naše kvalifikační jízdy a jeden eliminační závod pojat jako Test&Tune. O zábavu ale nebyla nouze, několikrát se rozebíral primární převod, kontrolovala se převodovka, seřizovala spojka, kouřilo se díky tření ze statoru/rotoru a řešily se např. prkotiny typu prasklá hadička chlazení těsně před startem. I přes to všechno byl Zbyněk v dobré náladě a formě, takže se nebál stroji pořádně na trati naložit a to přineslo vytoužený vysledek v podobě výborného času 9,501 s, cože je NOVÝ OSOBNÍ REKORD!!! Zbyněk si v kategorii ModiTwin tak vyjel první místo a odvezl si pohár - GRATULUJEME!!! Byla to skvělá akce, všichni se dobře bavili, i Vašek Hrudka byl ve veselé náladě a i já jsem si něco z Bechyně odvezl - spálený krk :-D Těšíme se na příště....

Kamibart

více na: 

www.motorkari.cz/motosport/dragstery/mistrovstvi-evropy/dragster-eurogames-21548.html

kamibart.rajce.idnes.cz/Dragster_Eurogames_Bechyne_06_2012

Drag Day II. - Hoškovice 09-10.06.2012

Znovu jsme se sešli na letišti v Hoškovicích s tím, že Dragsterový speciál je dobře naladěn a náš HAMC Drag Racing Team také. Nicméně je dobré nic neponechat náhodě a být připraven. Což my jsme úplně na všechno nebyli. První dvě kvalifikační jízdy proběhly ještě v pořádku i přesto, že po "jalových" startech se Zbyněk nedostal pod 10.0 s (10,850 / 10,223). Třetí jízda už byla potěšující s časem 9,941 s, který podjel pouze Christian BRUHN (DE). Kostis však nebyl schopen po této jízdě zařadit a z dráhy musel být odtažen. Po zjištění několika závad, které na sebe navazovaly a vyjmutí převodovky bylo zřejmé že něco není v pořádku.

Zbyněk se i přesto nevzdával, skočil do auta a jel domů (cca 300km) pro jinou převodovku, aby jí mohl za ranního kuropění vyměnit a dále závodit. Štěstí však na naší straně nebylo ani náhodou, poslední kvalifikační jízda se sice odjela, ale při první eliminační jízdě se závada znovu opakovala a bylo nutno ze závodu odstoupit. Jediné, co lze pozitivně hodnotit je Kostisův nově zajetý rychlostní rekord 241,01 km/h. První místo nakonec všem vyfoukl "Housenka" Tomáš Houška, tak snad příště... :-)

 

Kamibart

výsledky a více na:

czechdragserie.cz/novinky/vysledky-results-drag-day-ii-9-10-cervna-hoskovice

kamibart.rajce.idnes.cz/Drag_Day_II._Hoskovice_06_2012

 

Drag Day I. - Hoškovice 05.05.2012

Konečně jsme se dočkali prvního závodu, počasí zatím přálo i když předpověd na sobotu hlásala odpolední bouřky. Jelikož jsme po všech technických změnách na závodním speciálu vůbec neabsolvovali testovací jízdy, byli jsme napnutí jako guma od trenek a očekávali, jak Zbyněk odjede první jízdu. Vašek Hrudka byl natolik nervózní, že už kolem 11h mu došly všechny cigarety. Start první jízdy se oddaloval i díky nepřítomnosti sanitky a příslušného záchraného týmu, bez kterého nelze závody odstartovat.

 

1. jízda kvalifikace

Nakonec jsme se dočkali. První jízda v kategorii Modified Street Twin byla povolena a prvotní čas ukázal 10,381s. s max.rychlostí 229,84 km/h, na paty Zbyňovi lehce šlapal Vašek Schejbal, ale to byl teprve začátek. 

 

2. jízda kvalifikace

Stroj nejevil žádné známky poruch, ani nebylo třeba nějakých úprav, takže do druhé jízdy se pouze vyměnila voda a dolil se benzín. Po předchozí jízdě se Zbyňek vydal sebevědomě na trať se slovy: "přitvrdíme". A taky že jo, při startu sice proklouzla zadní pneu, ale i přesto dokázal soupeře předjet a cílovou čáru projel s časem 9,546s. a s max.rychlostí 230,72 km/h a jako jediný v kategorii zajel čas pod 10s.

 

3. jízda kvalifikace

Ve třetí jízdě zopakoval Zbyněk start z přechozího kola (viz.video) a čas ještě tak vylepšil o další drobné. Zajel skvělých 9,519s. s max.rychlostí 233,57 km/h. Všichni jsme byli nadšeni a těšili se do eliminačního závodu i přesto, že od západu už se valila černá mračna.

 

A to rozhodlo celý závod, protože v 15h začalo pršet, po krátké přestávce začalo pršet znovu a traťoví komisaři závod ukončili, z čehož vyplývá, že pořadí se určuje z časů kvalifikačních jízd. I přes nepřízeň počasí a informaci, že výsledky budou vyhlášeny v příštím závodě jsme pozitivně naladěni a těšíme se na další start příštího závodu.

Kamibart

výsledky a více na:

www.czechdragserie.cz/articles/vysledky-results-drag-day-i-5-kvetna/

kamibart.rajce.idnes.cz/Drag_Day_I._Hoskovice_05_2012

 

History

 

ZPĚT NAHORU